Translate

19 Eylül 2012 Çarşamba

BRÜKSEL LAHANASI SALATASI







BRÜKSEL LAHANASI SALATASI

Taze, minik , yeşil brüksel lahanaları ufak ufak marketlerde, pazarlardaki yerini almaya başladı.  Ben de görür görmez biraz sonra size vereceğim tarifi yapmak üzere hemen bir paket atıverdim alışveriş çantama. Bu tarifi 101 Cookbooks sitesinde geçtiğimiz aylarda görmüştüm ve yazın o sıcağında ah bir sonbahar gelse de şu brüksel lahanaları çıksa ben de şu salatayı yapsam demiştim kendi kendime. Kim ister ki böyle bir şeyi dediğinizi duyar gibiyim. Birazdan tarifi okuduğunuzda bana hak verebilirsiniz diye düşünmekteyim. Hem pişirilmediği için tüm vitamini içinde kalıyor, hem de yemesi gerçekten çok keyifli bir salalata.

Malzemeler:

Yarım kg. brüksel lahanası
3 çorba kaşığı zeytinyağı
3 yemek kaşığı limon suyu
1 tatlı kaşığı taze kekik
3 yemek kaşığı ince doğranmış taze soğan
1 çay kaşığı tuz
1 su bardağı hafifçe dövülmüş ve  kavrulmuş taze fındık
1 kahve fincanı rendelenmiş parmesan ya da eski kaşar peyniri

Yapılışı:

Brüksel lahanalarını iyice yıkayıp rendenin mandolin kısmıyla ya da bıçakla ince ince kesin.  Bir servis kabına limon suyu, zeytinyağı, kekik, taze soğan ve  tuzu koyup karıştırın, üzerine servisten 5 dakika önce kıyılmış brüksel lahanalarını ve rendelenmiş peyniri ekleyip iyice karıştırın. Tadını kontrol edin. Gerekiyorsa limon suyu ve tuz ilave edin. 


Not: alternatif olarak içine konserve mısır da ilave edebilirsiniz. Sevgili arkadaşım Zeynep denemişti, oldukça yakışmıştı bence.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder